Prinášame vám tipy na knihy, ktoré si rozhodne nesmiete nechať ujsť. Začítajte sa do horúcich noviniek, ktoré sú tými najlepšie hodnotenými knihami pre tohtoročné leto. My už svojho favorita máme, ktorý bude ten váš?

Ali Abdaal – Feel Good Productivity

Hlavným posolstvom tejto knihy je: „Tajomstvo produktivity nie je disciplína. Je to radosť.”
Autor ide proti klasickému obsahu produktivity, kde je všetko zamerané na to, aby ste sa stali disciplinovanejšími, vytvorili si návyky a nakoniec boli schopní splniť každú úlohu, ktorú máte na zozname úloh.
Abdaalov prístup sa viac zameriava na pochopenie toho, čo vám prináša radosť a čo vás brzdí, a na hľadanie spôsobov, ako robiť viac toho, čo milujete, a menej toho, čo máte.

Stephen R. Covey – The 7 Habits of highly effective people

Sedem návykov, ktoré Covey objasňuje, tvorí súdržný rámec pre osobný a profesionálny úspech. Návyky postupujú logicky, od sebaovládania (proaktivita, stanovovanie cieľov, stanovovanie priorít) k jednaniu s ostatnými (empatia, synergia, komunikácia) a nakoniec k sebazdokonaľovaniu a rastu (neustále učenie). Tento prístup podčiarkuje dôležitosť vybudovania pevných vnútorných základov pred prácou na medziľudských vzťahoch.
Coveyho filozofia presahuje iba tipy a triky pre produktivitu. Namiesto toho podporuje zmenu paradigmy v tom, ako vnímame a interpretujeme svet. Tento silný posun perspektívy umožňuje čitateľom vidieť život a vzťahy novou optikou a ponúka hlboký a trvalý vplyv.

Dale Carnegie – How to win friends and influence people

Kniha je nadčasovou klasikou v oblasti sebarozvoja. Je napísaná jasným a pútavým štýlom a je to jedna z populárnych kníh ohľadom svojpomoci, pretože poskytuje neoceniteľný pohľad na porozumenie a orientáciu medzi ľudskými vzťahmi.
Autor predstavuje súbor jednoduchých, praktických princípov, ktoré umožňujú efektívnu komunikáciu a podporujú harmonické vzťahy. Kniha zdôrazňuje dôležitosť empatie, aktívneho počúvania a skutočného záujmu o druhých. Aj keď sa tieto koncepty môžu zdať zrejmé, Carnegieho artikulácia a príklady zo skutočného života osvetľujú ich hlboký vplyv.

David Brooks – How to know a person

Autor uvádza, že konverzačné a sociálne zručnosti nie sú len vrodené vlastnosti, ale je možné sa ich naučiť a zlepšiť. Poskytuje praktické tipy pre to, čo nazýva „hlasité počúvanie“, čo je postup, ktorý môže pomôcť ľuďom okolo vás cítiť sa počuť a byť cenení. Je to viac ako návod na lepšiu konverzáciu; je to plán pre prepojenejší a humánnejší spôsob života.

A.G. Lafley, Roger Martin – Playing to Win: How Strategy Really Works

Kniha ukazuje lídrom akéhokoľvek typu organizácie, ako viesť každodenné úlohy s väčšími strategickými cieľmi postavenými na jasných, základných prvkoch, ktoré určujú obchodný úspech – kde hrať a ako vyhrať. Príbehy o tom, ako spoločnosť P&G opakovane zvíťazila vďaka aplikácii tejto metódy na ikonické značky, ako sú Olay, Bounty, Gillette, Swiffer a Febreze, jasne ilustrujú, ako rozhodnutie o strategickom prístupe, a potom správne rozhodnutia na jeho podporu, znamenajú rozdiel medzi hraním hry a skutočným víťazstvom.